PROJEKT
Dla osób starszych, mniej sprawnych ruchowo, poruszających się na wózkach inwalidzkich, a nawet mających pod opieką małe dzieci. Wyjście na zakupy do sklepu wielkopowierzchniowego często okazuje się dla nich nie lada wyzwaniem. Poszukiwanie produktów, stanie w kolejce czy poruszanie się między regałami bywa niezwykle problematyczne. Rozwiązaniem na te sklepowe bolączki ma być system Help&Care. Projekt był realizowany dla IoT System w ramach dofinansowania PARP-u.
Na platformę H&C składają się trzy składniki. „Poruszające się” node’y – lokalizowane dzięki technologii Smart Tag – występujące w formie opasek do pobrania przez klientów. Kolejnym elementem są anchory. To urządzenia lokalizujące zamontowane na stałe w budynku. Wszystko dopełnia aplikacja natywna na system Android, przeznaczona dla pracowników sklepu. Aplikacja mobilna służy do monitorowania położenia node’ów na planie obiektu i sygnalizowania klienta zbliżającego się do kasy pierwszeństwa.
System H&C został wdrożony w ramach pilotażu w jednym z supermarketów. Osoby o ograniczonej mobilności przy wejściu do sklepu otrzymują urządzenie IoT w postaci node’a. Dzięki niemu klienci poprzez włączenie przycisku „pomoc”, od razu mają możliwość wezwania asystenta do pomocy przy zakupach. Urządzenie informuje także pracownika sklepu obsługującego kasę pierwszeństwa, że klient uprawniony do obsługi poza kolejką, zbliża się do niej. Dodatkowo aplikacja mobilna zapewnia stałe monitorowania liczby oraz dokładnej lokalizacji osób uprawnionych do korzystania z systemu w sklepie. To sprawia, że manager marketu sprawnie nadzoruje prace sklepowych asystentów, a dzięki technologii Ultra Wide Band wskazuje, gdzie dokładnie znajduje się osoba, która wymaga wsparcia.
Kotlin, Jetpack Compose, UWB, BLE
PORTFOLIO
KONTAKT
KONTAKT DLA KLIENTÓW
Paweł Woszkowski
+48 882 071 110
nb@netizens.pl
BIURO
MEDIA
Paweł Woszkowski
+48 882 071 110
nb@netizens.pl
LOKALIZACJA