Na początek obowiązkowo kilka zdań w temacie MTA. Nagrody Mobile Trends Awards, które w tym roku zostały przyznane już po raz dziewiąty, to najbardziej prestiżowe wyróżnienia dla branży mobilnej w Polsce. Jury nagradza rozwiązania innowacyjne, wygodne w obsłudze oraz przyjazne użytkownikom, a same statuetki nazywane są Oscarami branży mobile. Rywalizacja od samego początku była zacięta. Za 2019 rok zgłoszono ponad 100 projektów, w sumie mieliśmy 44 nominowanych w 10 kategoriach, a internauci oddali ponad 140 tysięcy głosów. Głosowanie online było okazją do zdobycia dodatkowego punktu, który był sumowany z głosami kapituły konkursowej. Jeszcze dla formalności, my – razem z Katowice Airport – zwyciężyliśmy w kategorii strona lub serwis mobile / RWD – użyteczne.
– Za kompleksową, użyteczną i wygodną stronę dla trudnego obiektu, jakim jest lotnisko – tak swój werdykt uzasadniło jury MTA.
To krótkie podsumowanie ekspertów tylko utwierdza nas w przekonaniu, że wykonaliśmy kawał dobrej roboty. Realizacja wymagała współpracy kilku działów, ponieważ w całym projekcie byliśmy odpowiedzialni za specyfikację, UX, backend, kreację oraz frontend. Ostatnio opisaliśmy na blogu, jak stworzyć mobilną stronę internetową od A do Z – właśnie na przykładzie katowickiego lotniska – z perspektywy UX/UI Designers. Teraz chcemy oddać głos developerom, którzy znów stanęli na wysokości zadania. – Wyzwania, z którymi musieliśmy się zmierzyć to między innymi przeniesienie logiki działania części funkcjonalności ze starego serwisu (rewrite kodu), wraz z uwzględnieniem zupełnie nowych założeń biznesowych. Od strony programistycznej musieliśmy jeszcze zwrócić uwagę na złożony proces rezerwacji parkingowych i usług biznesowych (dla klienta indywidualnego i biur podróży) oraz ich obsługi administracyjnej. Ważnym punktem prac była również tablica i rozkład lotów – tutaj chodziło o częstą aktualizację danych, skuteczne wyszukiwanie i bieżące powiadomienia. Do tego doszła architektura całości rozwiązania uwzględniająca między innymi integrację z licznymi usługami/systemami, wysoką wydajność, testowalność, import danych z poprzedniego serwisu i łatwą rozbudowę o kolejne funkcjonalności – wyjaśnia Władek Chodarcewicz, Application Production Leader.
Natomiast jak to wyglądało z perspektywy działu frontend i co w tym wypadku stanowiło wartość dodaną projektu? – Z racji kategorii, w której zostaliśmy nominowani strona lub serwis mobile / RWD – użyteczne, chciałbym szczególnie zwrócić uwagę na słowo użyteczne, które niestety często jest pomijane i zaniedbywane w procesie tworzenie serwisów. Myślę, że to właśnie ten punkt pozwolił nam mocno wyróżnić się na tle konkurencji. Przejrzałem strony naszych kontrkandydatów i tylko nasz serwis pozwala dostosować wielkość fontu czy zwiększyć kontrast, natomiast prawdziwym majstersztykiem jest nawigacja klawiaturą. Wystarczy kilka razy nacisnąć klawisz [TAB], żeby zobaczyć, co się dzieje. Taki efekt to naprawdę rzadkość – podkreśla Krzysiek Kornacki, Frontend/JavaScript Development Leader.
Oczywiście nie byłoby też tego sukcesu, gdyby nie wzorowa współpraca z klientem, który po raz kolejny obdarzył nas zaufaniem. – Katowice Airport było jednym z pierwszych moich klientów, kiedy zaczynałam pracę w Netizens. Razem wypuściliśmy w świat już trzy wersje strony www lotniska i kilka projektów około software’owych. Bazując na swoim doświadczeniu śmiało mogę powiedzieć, że sukces w projekcie w połowie zależy od klienta. Od tego, jak jest zaangażowany w realizację, jak jest do niej przygotowany, czy ma zaufanie do wykonawcy i na ile jest świadomy technologii, jej możliwości, ale także ograniczeń oraz wymagań – podsumowuje Kasia Sobieraj, Account Management Leader.
Biorąc pod uwagę słowa Kasi, Katowice Airport jest klientem idealnym i dlatego gratulacje należą się także dla zespołu lotniska. Ta nagroda to zdecydowanie nasz wspólny triumf!
BLOG
KONTAKT
BIURO
LOKALIZACJA